selamat datang ke teratak ziera :D kalau suka boleh follow, kalau tak suka boleh blah. peace, no war ~ ^_^

Tuesday, 17 July 2012

PENDIDIKAN KHAS ? BOLEH KE AKU ?


hye korang :D em, dah taw kan aku dapat tawaran kos ape ? PENDIDIKAN KHAS ! ape 2 pendidikan khas ? alaa, tak kan tak tahu kot ? pendidikan khas 2 yang tok kanak2 cacat tu.. hmm, macam 2 la orang cakap. then ? perasaan aku ? aku berbelah bhagi. happy ke ? sedih ke ? tah la. aku macam tak taw nak ckp ape. act, ni kesalahan teknikal. time aku isi borang UPU 2, aku tak taw lak kos ni dijadikan first choice. huuu. last2,aku dapat kos ni. ape yg aku risaukan, boleh ke aku bawak ? kuat ke kesabaran aku nak ajar dorang ? aku takot :( kadang2 hati ni macam happy, mcm sedeh. ape yg aku sedeh, bila opah aku mcm pelik kenapa kau dapat kos ni. yela, aku asal kos akuan kat matrik. tetbe je aku ajar ni ? apakah ? aku paham hati dy. mesti dy ckp mcm tu. tapi bagi mak ayah nenek atuk aku, semua tak kesah. dorang happy. dorang kata, bukan calang2 orang leh ajar ni. susah nak terpilih. banyak pahala. ye ! itu yang aku nak dengar dari semua. tapi biasala. rambut hitam,tapi hati lain2. huuu. aku kena kuat semangat ! ayah aku kata, bagus ! ayah bangga anak ayah dapat kos ni. aku terharuu~ tapi lain2? kawan aku ? semua pikir lain. huuu. ada kelebihan taw amek kos ni. ni lah tanggapan orang lain terhadap pendidikan khas.
.
.
.
"Kos Pendidikan Khas?
result kau kan bagus zira,ye, memang result aku bagus.alhamdulillah sgt. 3.91. okay what,huuu.
kenape pilih kos ni??
hei,nanti kene jadi cikgu orang cacat tau..
air liur meleleh,pekak,bisu,terencat..
boleh ke? sanggup?
Ambillah kos pendidikan lain.."
.
.
"Kos Pendidikan Khas?
Wahh~ baguslah..ade elaun..
banyak tau elaunnye..
kalah cikgu biasa..
lagipun,senang aje keje tu..
ajar budak,pastu balek awal,gaji lebih..
Syok tuuu..bagus-bagus!"
.
.
"Kos Pendidikan Khas?
Ape tu?? Ajar ape tu??
Khas tu kenape??"
.
.
"Kos Pendidikan Khas?
Alhamdulillah..bagus zira..
Tak ramai berani pilih kos ni..
Bukan calang-calang yang terpilih..
ape org ckp,insan terpilih je yang dapat kos ni..
Iyelah,kite nak mengajar pelajar khas,penghuni Syurga,
InsyaAllah dengan niat baek,mereka akan mendoakan kita kelak"

yew, macam2 aku dengar. tu aku jadi sedeh, sakit hati. tahla. tapi aku kena kuat kan semangat . aku boleh! peduli apa orang kata. dorang ada ke sentiasa tolong kita dalam kesusahan ? ada ?? tak ada kan. wat keputusan yg terbaik. yew ! :DD ku yakin apa yang aku buat. aku akan buktikan . UKM ! nantikan aku bulan 9 nih. InsyaAllah :D assalamualikum semua. terima kasih sudi membaca. :)

2 comments:

  1. Oh kamon zira go zira go zira XD

    ReplyDelete
  2. huuu, thanks cut :D yess, go go go !!!

    ReplyDelete

hey , awak yang tengah baca tu.
awak comey la, hehe.
komen la siket ^__^ ngee ~