selamat datang ke teratak ziera :D kalau suka boleh follow, kalau tak suka boleh blah. peace, no war ~ ^_^

Tuesday, 11 December 2012

AKU JADI SEORANG CIKGU =)


Hye awak ! :D jgn lupa jawab salam dulu k. lau tak leh berambus ! hehee. *just kidding* hmm, nak taw tak ? aku dah jadi cikgu !!! :) :) whee ~ ~ ~ ehh3, betul ke ? hehehe. em, act, hri jumaat lepas aku kena  mengajar kat depan. Kiranya mcm presentation but mengajar . Lebih kureng mcm tu laa. paham2 sndiri la k. haha. 

okay, kiranya aku punya presentation ni ibarat projek. setiap orang kena wat dan mengajar didepan. bagi projek aku, aku wat BEG KERTAS SERBAGUNA. nak taw x cara2 nya ? hehehe. comeyl taw ! ;) 
let's check it out ! ;D

bahan2 yang diperlukan: 
*KAD MANILA
*TALI
*BARANG HIASAN
*REBEN
*GUNTING
*PENEBUK LUBANG
*SELLOTEP
langkah pertama

lipat kad manila menjadi dua bahgian yang sama

 langkah kedua



       Tandakan kedua bahagian tepi kad manila dengan ukuran 3 cm.

langkah ketiga

Lipat bahagian yang telah ditanda kedua-dua bahagian

langkah keempat



Bentukkan  segitiga di bawah kedua-dua belah kiri dan kanan 
yang telah dilipat tadi.


langkah kelima



Buat lipatan yang lebih kecil dikedua-dua belah kanan dan 
kiri yang telah dilipat tadi. kemudian sellotepkan.

langkah keenam

bentuknya akan jadi seperti ini

langkah ketujuh

Bentukkan permukaan atas beg anda mengikut kreativiti

langkah kelapan

potong mengikut lakaran yang telah dibuat sebentar tadi dan akan menjadi seperti ini :




akhir sekali 


                      hias mengikut kreativiti masing2 :) jangan lupa tebuk                
                      dan masukkan benang k . 

see ?? senang kan ? hehehe. comey tak ?? bende ni lah aku ajar kat dlm kelas ritu, hkhkhkhk. alhmdulillah, classmate pon turut pandai berlakon. haha. maka menjadi la sesi pembelajaran aku hari jumaat tu. :D ok lah, ngantok sudaa ~ selamat mencuba guys ! ;)              assalamualaikum 








No comments:

Post a Comment

hey , awak yang tengah baca tu.
awak comey la, hehe.
komen la siket ^__^ ngee ~